خبرگزاری انصار المهدی

پایگاه بازار خبری تحلیلی تصویری

خبرگزاری انصار المهدی

پایگاه بازار خبری تحلیلی تصویری

خبرگذاری الجزیره اخبار درهم و برهم از شهادت سردار عاصمی منتشر کر

این خبرگذاری به نقل از خبرگذاری فارس مطلبی را به همراه عکسی نامربوط از منطقه اربیل منتشر کرد که نشان دهنده فقر خبری و بی اطلاعی این خبرگذاری از اوضاع ژئوپلتیک ایران است. عکس منتشر شده در ابتدای مطلب مربوط به زمان دیگری و در مربوط به اربیل در خاک عراق است.

این خبرگذاری بر شورشی بودن و یاغی گری گروهک پژاک تاکید کرد. همچنین در ادامه به مطالبی مربوط به روزهای قبل و ادعای پژاگ مبنی کشته شدن دونفر و زخمی شدن چهار نفر از نیروهای پژاک اشاره دارد.

منبع

درباره شهید ولی الله صحرایی از خاطرات همرزم ایشان

آقای صحرایی خیلی مقید به مسجد جمکران بودند . عجیب اعتقاد به جمکران داشتند. ایشان جوان بودند و تازه مدرک لیسانس خود را گرفته بود. هر هفته با خانواده به مسجد جمکران می رفت و اگر نمی توانست شب جمعه خود را به مسجد برساند حتماً روز جمعه خود به همراه خانواده رهسپار مسجد مقدس جمکران می شد. خیلی با خدا بود و در همه مراسمات حاظر می شد. چه در زمانیکه در یگان اطلاعات بود و چه در زمانیکه در یگان عملیات بود همیشه در نماز جماعت حاظر می شد. همیشه سفارش مؤکد به نماز جماعت اول وقت داشتند. ایشان واقعاً لیاقت شهادت را داشتند. طرف باید لیاقت داشته باشد تا به فیض شهادت برسد. شهید ولی الله صحرایی به همراه شهید سردار عاصمی و چهار نفر دیگر از یاران عصر پنجشنبه 30 تیر 1390 ، بوسیله مزدوران پژاک در منطقه سردشت به شهادت رسیدند. والمستشهدین بین یدیه

بر شیشه عقب پراید: الهُّم عجل لولیک الفرج

از یک کوچه فرعی عبور می کردم، روی شیشه عقب یک پراید حدیثی نوشته بود که توجهم را جلب کرد. null امام یازدهم : در دوران غیبت همه هلاک می شوند ... مگر کسانی که ! برای تعجیل در فرج دعا می کنند.

اما نکته جالبتر این بود که تمام ماشین هایی که کنار همین پرایید پارک کرده بودند هم روی شیشه عقبشان نوشته بودند: الهم عجل لولیک الفرج null

عکس: گروهان چارلی در حرم امامان معصوم

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، آن چه می بینید ، عکس یادگاری جمعی از سربازان اشغالگر آمریکایی است که در برابر درب اصلی حرم امامین عسکریین واقع در سامرا برداشته شده است. این عکس که حقیقتا مایه شرمندگی ما مسلمانان است ، در سپتامبر 2007 گرفته شده است. البته جستجویی با حوصله در وبلاگ هاو فیس بوک سربازان آمریکاییِ بازگشته از عراق ، تصاویر بسیار شرم آور تر را نیز به دست خواهد داد. عکاس این عکس ، جهت ثبت در تاریخ ، مشخصات دقیقی از این عکس ارائه داده است: سربازان جمعی جوخه یک از گروهان چارلی از گردان دوم از هنگ505 پیاده نظام چتر بازان از تیپ سوم رزمی از لشکر 82 هوابرد ارتش ایالات متحده. البته برای جهان اسلام که نیم قرن رژه رفتن سربازان صهیونیست را در صحن قبله گاه اول مسلمانان به تماشا نشست ، نظاره کرده چنین مناظری دور از انتظار نبود. وچه خوش گفت حضرت روح الله :«آن هایی که خواب آمریکا را می بینند ، خدا بیدارشان کند» زهی شرم منبع: شرق

بی حجابی گناه است

بی حجابی گناه است امروز از جلوی حرم حضرت معصومه عبور می کردم، که این تابلوی زیبا درست جلوی درب شبستان نظرم را به خودش جلب کرد. یک فروشنده جوان و پاک پشت ویترین نشسته بود . موبایلم را برای گرفتن عکس، از جیبم درآوردم . فروشنده به من خیره شد. از او پرسیدم چرا این بی حجابی گناه است را انقدر پائین چسباندی؟ گفت : جا نبود. بنده خدا ، واقعا جهاد اکبر نموده است. بین کرور کرور بی حجاب این تابلو را چسبانده جلوی درب مغازه اش ، خوب هر کس از این نوشته خوشش نیاید چیزی از این مغاز نمی خرد! اگر تمام فروشنده ها این جهاد اکبر را انجام دهند ؛ در ترویج حجاب و عفاف خیلی تأثیر مثبت دارد.

دستور امام زمان جهت دوران غیبت ایشان و عدم دسترسی مستقیم به حجت

مطابق دستور و امر امام زمان در دوران غیبت: « و امَّا الحوادثُ الواقعةُ فارجعوُا الی رُواة أحادیثِنا فاِّنهم حُجتَّی عَلَیکُم وَ أنَا حجة اللهِ عَلَیهِم». [اکمال الدین ص 484] در کلیه حوادث و پیش آمدهائی که به وقوع می پیوندد به کسانیکه تخصص در احادیث ما دارند مراجعه کنید که آنها از جانب من حجت بر شما و من نیز از جانب خدا حجت بر آنها می باشم. امام خمینی در کتاب ولایت فقیه درباره کسانیکه به استناد چند روایت که صاحب وسائل آنها را نقل کرده و دلالت دارد بر اینکه قبل از ظهور حضرت مهدی علیه السلام قیام در برابر ستمگران جائز نیست و باید مردم را به صبر و سکوت برگذار کنند تا حضرت مهدی علیع السلام ظهور کند. می فرماید : انزوا طلبان شکم پرست با مستمسک قرار دادن روایات ضعیف، تنبلی و سستی خود را توجیه می کنند، بعد می گویند: ملاحظه کنید با دو روایت ضعیف چه بساطی راه انداخته اند و آن رادر مقابل قرآن کریم قرار داده اند قرآنی که جدیت دارد بر ضد سلاطین قیام کنید و موسی علیه السلام را به قیام علیه سلاطین وا می دارد. علاوه بر این قرآن محید روایات بسیاری درباره مبارزه با ستمگران و کسانیکه در دین تصرف می کنند وارد شده است. تنبلها، اینها را کنار گذاشته اند آن دو روایت ضعیف را که شاید وعاظ السلاطین جعل کرده اند در دست گرفته و مستند قرار داده اند که باید با سلاطین ساخت. بالاخره می فرمایند : انزوا طلبی ناشی از سود جوئی و رفاه طلبی و یا ترس وزبونی است. اسلام با گوشه گیری مسلمانان مخصوصاً علما مخالف است.

اصل پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تشکیک شیوخ

در زمان غیبت حضرت ولی عصر «عجل الله تعالی فرجه الشریف» در جمهوری اسلامی ایران ولایت امر بر عهده فقیه عادل وبا تقوی، آگاه به زمان، شجاع، مدیر و مدبر است که طبق اصل یکصد و هفتم عهده دار آن می گردد. نکته : اشکالاتی بر منطق استکبارپذیرانه شیخ محمود حلبی [محمدذاکر تولایی] وجود دارد. موسس انجمن [خیریه!] مهدویه حجتیه پس از شکست در انتخابات نمایندگی مجلس دچار شکست روحی شد و پس از آن هر تلاشی را در جهت بهبود وضع موجود بی اثر دانسته و گفت : خون شهیدان انقلاب اسلامی هدر است. و انقلاب اسلامی به موفقیتی دست نمی یابد. اما امام خمینی بدون توجه به عقاید این فرد افسرده به مبارزه انقلابی خود ادامه داد و برخلاف انتظار حجتیه ای ها ؛ انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. شیخ پس از پیروزی انقلاب مدتی با انقلاب همنوایی کرد ، ولی مجدداً ولایت فقیه را زیر سوال برد و اعلام نمود رهبری جامعه اسلامی فقط در دست امام زمان است و هیچ شخص دیگری به غیر از امام زمان نمی تواند شخص اول کشور ایران باشد. اما چندین اشکال در این تز شیخ وجود دارد. تجزیه و تحلیل این تز شیخ برعهده متخصصان و کارشناسان مربوطه می باشد. اما یک اشکال هم ما نیز بر این تز می گیریم: اول : سرزمین ایران؛ همه ی سرزمین های اسلامی نیست، بلکه فقط قسمتی از سرزمین های اسلامی است. امام زمان فرمانروای کل کره زمین است. دوم : پیامبر اسلام وقتی به غزوات می رفتند، شخصی را به عنوان جانشین درمدینه می گذاشتند و تا شهر و حکومت اسلامی بدون سرپرست نماند. متاسفانه پیروان شیخ یک تضاد عجیب را قبول کرده اند : از یک طرف ایجاد حکومت اسلامی را حرام و ناپسند می دانند یعنی در واقع هر گونه تلاشی را در جهت ایجاد حکومت در زمان غیبت نادرست می پندارند، و از طرف دیگر تسلط کفار و مستکبران و هارون الرشید ها را بر جامعه اسلامی روا می دانند. یعنی با تداوم جمهوری اسلامی مخالفند اما با مسعتمره انگلیس شدن ایران موافقند.

خبر ، نیمه شعبان در مسجد جمکران

نیمه شعبان در مسجد جمکران

در شب نیمه شعبان امسال خیل مشتاقان از سراسر ایران اسلامی روانه مسجد مقدس جمکران شدند.
اما نکته بارز حضور چشمگیر اهالی شهر کاشان در این مراسم بود تا حدی که نماز جماعت مغرب و عشا هم به امامت آیت الله امامی کاشانی و بصورت شکسته خوانده شد.

ورود از مرزهای جنوبی فلسطین اشغالی

جمهوری اسلامی فلسطینترجمه از آدرس http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/145743 به نقل از پایگاه اینترنتی اخبار مردم فلسطین اشغالی : ام.کا یاکوو کاتزله به عنوان رئیس کمیه کنست کارگران خارجی ، پنجشنبه گذشته از مرزهای جنوبی فلسطین اشغالی بازدید کرد. هدف این بازدید جلو انداختن ساخت حصار در امتداد مرز مصر بود. بسیاری این طرح را غیر واقعی می دانند. افسران IDF [نیروی دفاع رژیم صهیونیستی] با تور کنست کاتزله برای جلو انداختن این ایده حصار درپاسخ به نفوذ گسترده وارد شوندگان غیرقانونی همراه شدند. این خبرگذاری ابراز داشته است همچنین هدف دیگر این حصار توقف قاچاق مواد مخدر گسترده در مرز جنوبی می باشد. به گفته مقامات امنیتی این پروژه با موفقیت در آن منطقه اجرا شده است؛ در حالی که قاچاق مواد مخدر از مرزجنوبی 65 بار در یک ماه تخمین زده می شود، پلیس رژیم صهیونیستی بر این باور است که آن تنها هشت بار در ماه رخ می دهد. حتی ام.کا نیتزن هوروویتس از حزب چپ افراطی Meretz ، که دیدگاه های سیاسی افراطی متفاوت از کاتزله دارد؛ اعلام کرد که پروژه که در سالهای قبل تخیلاتی تصور می شد. بسرعت در حال تبدیل شدن به واقعیت است. کاتزله از ساخته شدن بخشی از حصار ابراز رضایت کرد. اما ادامه داد که کار باید با فشار بیشتری ادامه یابد. او پیشتر نخست وزیر نتانیاهو را فراخوانده بود، به موسسه ای به نام طرح دوم خود با هدف مبارزه با نفوذ کسانیکه بطور غیرقانونی وارد می شوند. و همچنین تاسیس یک شهرک ویژه مهاجران را پیشنهاد کرد. این خبرگذاری از گفته کاتزله بیان داشته است که مهاجران غیرقانونی از طریق این ابتکار عمل دلسرد می شوند. و سیل مهاجران به نیروی کار محلی اضافه نمی شوند. در حالی که ورود غیر قانونی به فلسطین اشغالی 50 درصد پس از آغاز کار بر روی نرده ها کاهش یافته است ، از آن زمان به بعد دوباره، احتمالا افرادی به عنوان جویندگان کار، که بسیاری از آنها آفریقایی هستند، آخرین تلاش برای ورود از نرده ها رو به اتمام است. در ماه ژوئیه حدود 2000 نفر موفق به عبور غیرقانونی از مرز جنوبی شدند، در نیمه اول سال 2011 در مجموع 5000 نفر بطور غیر قانونی وارد شده اند.

کاتزله در حال بازدید از دیوار آهنی

قیاس فتنه گرانه و نظر امام جعفر صادق علیه السلام درباره قیاس

سم اللَّه الذّی لیس کمثله شیء

حجت(Argument) بر سه قسم است: قیاس (Deduction) استقراء (Induction) و تمثیل(Analogy). واز اینرو استدلال یا از کلی به جزئی است، یا از جزئی به کلی، و یا از جزئی به جزئی دیگر. یکی از مباحثی که دانشمندان مسلمان در آن اختلاف نظر بارز دارند و هر یک از طرفین در دو انتهای افراط و تفریط قرار گرفته اند ، مبحث « قیاس(Analogy) » است .
قیاس در لغت بمعنی « اندازه گیری و برابر کردن » است چنانچه در جملۀ « قست الارض بالقصبة » بمعنی اندازه گیری و در جملۀ « فلان لایقاس بفلان » بمعنی مساوات و برابر کردن است، که بعبارت فارسی می توان چنین تعبیر کرد: « حکمی برای جزئی ثابت است. اثبات آن حکم برای جزئی دیگر که شبیه آنست قیاس نامیده میشود ».

در اصول کافی ثقة ااسلام کلینی در باب بدع چند حدیث در مورد نادرست بودن قیاس و قیاس کردن بیان شده است.

امام صادق علیه السلام می ‏فرمود: قیاس کنندگان که علم را از راه قیاس جستند و قیاس جز دورى از حق ؛ چیزی بر آنها نیفزود، همانا دین خدا با قیاس درست نمى‏شود. روایت ۷
امام موسی کاظم علیه السلام: خدا لعنت کند آن شخص را که مى‏گفت: على چنان گفت و من چنین گویم. (منظور قیاس کردن حرف هاست ) روایت ۹
امام صادق علیه السلام : همانا اصحاب قیاس؛ عمل را بوسیله قیاس جستند لذا از راه حق دورتر شدند. همانا دین خدا با قیاس درست نمى‏شود. روایت ۱۴
امام صادق علیه السلام فرمود: شیطان خود را به آدم قیاس کرد و گفت: (سوره اعراف ۱۲) مرا از آتش و اورا از خاک آفریدى. و اگر گوهرى را که خدا آدم را از آن آفرید با آتش قیاس مى‏کرد آن گوهر درخشنده‏تر و روشن‏تر از آتش بود. روایت ۱۸
زرارة گوید از امام صادق علیه السلام راجع به حلال و حرام پرسیدم فرمود: حلال محمد همیشه تا روز قیامت حلال است و حرامش همیشه تا روز قیامت حرام، غیر حکم او حکمى نیست و جز او پیغمبرى نیاید و على علیه السلام فرمود هیچ کس بدعتى ننهاد جز آنکه به سبب آن سنتى را ترک کرد. روایت ۱۹

یکی از دلایل ابطال قیاس
۱-ـ تفحص تمام اوصاف ممکن نیست پس احتمال می رود؛ حکم بوصفی که در شمار نیامده مربوط باشد.

قیاس یک منبع ظنّی، که به هیچ روی نمی توانند کاشف حقیقت باشد.
همچنین قیاس مع الفارق (False Analogy)به معنی مقایسه ی بدون هیچگونه اشتراک وتشابه می با شد. یک مثال خوب برای قیاس مع الفارق: آیا میشود چنین قیاسی کرد که پایین بودن سرعت اینترنت در امروز(نه درمقایسه با سرعت جهانی بلکه در مقایسه با همان سرعت معمول در روزهای قبل) به خاطر سخنرانی رئیس جمهور محترم ایران در نیویورک بوده ؟! من که فکر نمیکنم و رابطه ای نمی بینم شما چطور ؟

علیرغم ابطال برخی انواع قیاس توسط داشمندان مسلمان باز هم برخی ها برای اثبات اشتباهات خود و متهم کردن دیگران متوسل به قیاس می شوند. در حالی که قیاس اساساً باطل است و اولین کسی که قیاس کرد، شیطان بود.
یکی استدلال های اخیر فتنه گران مقایسه اوضاع اقتصادی ایران و بریتانیا است. فارغ از اینکه سیر تاریخی و شرایط جغرافیایی این دو کشور کاملاٌ متفاوت است. این دستاویزی است که قصد دارند اقتصاد یک حکوت اسلامی را زیر سؤال ببرند.
مطالب بیشتر:
ثقة الاسلام یعقوب کلینی، اصول کافی ، ج۱ ، باب بدع ،
سید جواد مصطفوی طرقی، قیاس ازدیدگاه عقل و شرع، نشریه دانشکدۀ الهیات مشهد ـ ش۲ـ بهار ۱۳۵۱
علامه وحید بهبهانی ، رساله در قیاس
بیشتر:
http://nozybala.blogfa.com/post-45.aspx

دست یابی قطر به دانش سلولهاس بنیلدی

مجله نیچر در شماره آن لاین ۲۰۱۱ خود ، خاطرنشان ساخته است که دانشمندان قطری در فناوری سولهای بنیادی به فعالیت هایی دست زده اند.
این مطلب با این عنوان شروع می شود که : « دولت های کوچک برنامه های علمی بزرگ دارند».
همچنین سوالی را مطرح کرده که آیا قطر می تواند در این راه رهبری جریان علمی را بدوش بکشد؟
در جای دیگری چالش متحجرانه خود را القا می کند که آیا اسلام اجازه این فن آوری سلولهای بنیادی را می دهد. و نقش و فتوا در این میانه چیست؟

http://www.nature.com/news/2011/110708/full/news.2011.405.html

تشرف حضرت ایت الله العظمی مرعشی نجفی به محضر امام زمان و نظر اما

توصیه های امام زمان به آیت الله العظمی مرعشی نجفی

 

در ایام تحصیل علوم دینی در نجف اشرف شوق زیاد جهت دیدار جمال مولایمان بقیه الله الاعظم (عج) داشتم با خود عهد کردم که چهل شب چهارشنبه پیاده به مسجد سهله بروم به این نیت که جمال آقا صاحب الزمان را زیارت و به این فوز بزرگ نائل شوم.

 تا 35 یا 36 شب چهارشنبه ادامه دادم تصادفا در این شب هوا ابری و بارانی شد و حرکتم از نجف تأخیر افتاد. نزدیک مسجد سهله خندقی بود، هنگامی که به آنجا رسیدم بر اثر تاریکی شب وحشت و ترس وجود مرا فرا گرفت مخصوصا از زیادی قطاع الطریق و دزدها، ناگهان صدای پایی را از دنبال سر شنیدم که بیشتر موجب ترس و وحشتم گردید.

برگشتم به عقب، شخصی را دیدم که نزدیک من آمد و با زبان فصیح گفت: «ای سید! سلام علیکم». ترس و وحشت به کلی از وجودم رفت و اطمینان و سکون نفس پیدا کردم. تعجب آور آن بود که چگونه این شخص در تاریکی شب متوجه سیادت من شد و درآ حال من از این مطلب غافل بودم.

به هر حال سخن می گفتیم و می رفتیم که از من سوال کرد:« کجا قصد رفتن داری؟ » گفتم:« مسجد سهله »، فرمود: « به چه جهت؟»، گفتم: « به قصد تشرّف زیارت ولی عصر(عج)».

 مقداری که رفتیم به مسجد زید بن صوحان که مسجد کوچکی نزدیک مسجد سهله بود رسیدیم داخل مسجد شده و نماز خواندیم و بعد از دعایی که سید خواند که کان با او دیوار و سنگها ان دعا را می خواندند احساس انقلابی عجیب در خود نمودم که از وصف آن عاجزم.

بعد از دعا سید فرمود:" سید تو گرسنه ای چه خوبست شام بخوری". پس سفره ای را که زیر عباد داشت بیرون آورده. مثل این که در آن سه قرص نان و دو یا سه خیار سبز تازه بود. (آن وقت چله زمستان بود و من متوجه این معنا نشدم که این آقا این خیار تازه سبز را از کجا آورده است). طبق دستور آقا، شام خوردم. سپس فرمود:« بلند شو! تا به مسجد سهله برویم». وقتی داخل مسجد شدیم، آقا مشغول اعمال وارده در مقامات شد و من هم به متابعت آن حضرت انجام وظیفه می کردم و بدون اختیار نماز مغرب و عشا را به آن آقا اقتدا کردم.

            بعد از آنکه اعمال تمام شد، ان بزرگوار فرمود:« ای سید! آیا مثل دیگران بعد از اعمال مسجد سهله به مسجد کوفه می روی یا در همین جا می مانی؟»، گفتم:«می مانم». وقتی در وسط مسجد، در مقام امام صادق علیه السلام نشستیم، به آن آقا گفتم: « آیا چای یا قهوه یا دخانیات میل دارید که آماده کنم؟»، در جواب، کلام جامعی را فرمود:« این امور از فضول زندگی است و ما از این فضولات دوریم». این کلام در اعماق وجودم اثر گذاشت؛ به نحوی که هر گاه یادم می آید ارکان وجودم می لرزد. به هرحال این نشست نزدیک دو ساعت طول کشید و در این مدت مطالبی رد و بدل شد که به بعض انها اشاره می کنم :

 1- در رابطه با استخاره سخن به میان آمد، آن آقا فرمود:« ای سید با تسبیح به چه نحو استخاره می کنی؟» گفتم: « سه مرتبه صلوات می فرستم و سه مرتبه می گویم  استخیر الله برحمته خیره فی عافیه. پس قبضه ای از تسبیح را گرفته می شمارم اگر دو تا ماند، بد است و اگر یکی ماند خوب است».

فرمود: « برای این استخاره، باقیمانده ای است که به شما نرسیده و آن این است که هر گاه یکی باقی ماند فوراً حکم به خوبی استخاره نکنید؛ بلکه توقف کنید و دوباره بر ترک عمل استخاره کنید اگر زوج باقی ماند، کشف می شود که استخاره اول خوب است اما اگر یکی باقی ماند کشف می شود که استخاره اول میانه است».

 به حصل قواعد علمیه می بایست دلیل بخواهم، اما به مجرد این قول تسلیم شدم و در عین حال متوجه نیستم که این آقا کیست.

  2- از جمله مطالب در این جلسه تاکید سید عرب بر تلاوت و قرائت این سوره ها بعد از نمازهای واجب بود: بعد از نماز صبح سوره یس، بعد از نماز ظهر سوره نبأ،  بعد از نماز عصر سوره عصر، بعد از نماز مغرب سوره الواقعه و بعد از نماز عشاء سوره ملک.

 3- دیگر این که تاکید فرمودند: « بر دو رکعت نماز بین مغرب و عشاء که در رکعت اول بعد از حمد هر سوره ای خواستی می خوانی و در رکعت دوم بعد از حمد سوره واقعه را می خوانی و فرمود: کفایت می کند این از خواندن سوره واقعه بعد از نماز مغرب، چنان که گذشت».  

 4- تاکید فرمود که بعد از نمازهای پنجگانه این دعا را بخوان: « اللهم سرحنی عن الهموم و الغموم و وحشه الصدر و وسوسه الشیطان برحمتک یا ارحم الراحمین ».

 

5- و دیگر تاکید بر خواندن این دعا بعد از ذکر رکوع در نمازهای یومیه خصوصا رکعت اخر. " اللهم صل علی محمد و آل محمد و ترحم علی عجزنا و اغثنا بحقهم ».   

 6- در تعریف و تمجید از شرایع الاسلام مرحوم محقق حلی فرمود: « تمام آن مطابق با واقع است: مگر کمی از مسائل آن».

 7- تاکید بر خواندن قرآن و هدیه کردن ثواب آن برای شیعیانی که وارثی ندارند یا دارند و لکن یادی از آنها نمی کنند.

 8- تحت الحنک را زیر حنک دور دادن و سر آن را در عمامه قرار دادن. چنانکه علمای عرب به همین نحو عمل می کنند و فرمود: در شرع این چنین رسیده است.  

 9- تاکید فرمودند بر زیارت سیدالشهدا علیه السلام. 

10- دعا در حق من و فرمود: « خدا تو را از خدمتگزاران شرع قرار دهد».

   11- پرسیدم: « نمی دانم آیا عاقبت کارم خیر است و آیا من نزد صاحب شرع مقدس روسفیدم؟». فرمود: « عاقبت تو خیر و سعیت مشکور و روسفیدی».

 گفتم: « نمی دانم آیا پدر و مادر و اساتید و ذوی الحقوق از من راضی هستند یا نه؟». فرمود:« تمام آنها از تو راضی اند و درباره ات دعا می کنند».

 استدعای دعا کردم برای خودم که موفق باشم، برای تالیف و تصنیف، دعا فرموند. در این جا مطالب دیگری است که مجال تفضیل و بیان آن نیست. پس خواستم از مسجد بیرون روم به خاطر حاجتی، آمدم نزد حوض که در وسط راه قبل از خارج شدن از مسجد قرار دارد. به ذهنم رسید چه شبی بود و این سید عرب کیست که این همه با فضیلت است؟ شاید همان مقصود و معشوقم باشد تا به ذهنم این معنی خطر کرد، مضطرب برگشتم و آن آقا را ندیدم و کسی هم در مسجد نبود. یقین پیدا کردم که آقا امام زمان (عج) را زیارت کردم و غافل بودم، مشغول گریه شدم و همچون دیوانه اطراف مسجد گردش می کردم، تا صبح شد چون عاشقی که بعد از وصال مبتلا به هجران شود. این بود اجمالی از تفصیل که هر وقت آن شب یادم می آید، بهت زده می شوم.

 

منابع:

1- شیفتگان حضرت مهدی (عج) ، ج 1 ص 130 ، اثر احمد قاضی زاهدی

2- فرازهایی از وصیت نامه الهی اخلاقی مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی ، ص46

آدرس های انتشار این مطلب بر روی تارنما :

1- http://maddahi.ir/maaref/224-1389-09-06-09-57-45.html

2-  http://delnevesht3.blogfa.com/post-27.aspx

3- http://02nafar.blogfa.com/post-202.aspx

4- http://www.salehin.com/fa/tasharofat/shiftegan/main01.htm

5- http://sahelha.persianblog.ir/post/10

6- http://www.mahdiyavar.com/news/index.php?option=com_content&view=article&id=159:sefaresh&catid=41:other-articles&Itemid=44

7- http://varnaagency.ir/fa/1389/07/18/164/

8- http://isfahan.mahdi313.org/page.php?page=showarticles&cat=9&id=2&office=isfahan

9- http://www.313khorshid.mihanblog.com/post/269

جبهه رفتیم به خاطر چی؟

جبهه رفتیم به خاطر چی؟ امان از دست فیلمنامه نویسان ، به خاطر اینکه فیلمشان سودآور و جذاب باشد واقعیات مجاهدت و فداکاری را فدای مصلحت اندیشی مالی و سود آوری می کنند. در اخراجی ها (1) آقای ده نمکی شاهد بودیم که علت جبهه رفتن بعضی ها عشق و عاشقی است و در داستان دیگری علت جبهه رفتن بدنبال نقشه گنج و گنج هستند. با همین روند مطمئناً فیلمهای دیگری نیز ساخته می شوند ، 10 سال دیگر نسل آینده ایران درباره سلحشوران دفاع مقدس چه می اندیشند؟ آنها با استناد به همین فیلمها ارزشهای انقلاب اسلامی را به زیر سوال می برند! از یک طرف محصولات سینمایی منتشر می شود که ناموس پرستی را زیر سوال می برد[پوپک و مش ماشاالله]، از یک طرف یکی هم پیدا می شود چندین سال زحمت می کشد با یک کار تحقیقا ت تاریخی گسترده مختارنامه را می سازد، بگذریم از اینکه بعضی ها کلاً تماشای فیلم را حرام اعلام کردند(مولوی گل محمد)، البته از ایشان انتظار دیگری نبود، خیلی ها از قشر فهمیده و آکادمیک نیز به مزاجشان خوش نمی آید، تطبیقی بودن حوادث دوران مختار و حوادث دوران 30 ساله انقلاب اسلامی گویا این برادران ما را عصبانی کرده است. شاید چهره خود را در آئینه تلوزیون دیده اند. ما برای احیای دین قیام کردیم، برای امنیت مسلمین دفاع کردیم، و همه اینها برای رضای خداست. صحنه های سریال "مختارنامه" انسان را به فیلم های دفاع مقدس خودمان می اندازد، در صحنه بعد از زخمی شدن کیسان ابوعمره ، لشگر دشمن با نیزه های تیز که به سینه ایرانیان نیمه جان فرو می کردند آنها را به اصطلاح خلاص می کردند، دقیقاً به یاد صحنه ای از فیلم "سفر به چزابه" افتادم که عراقی ها از فاصله نزدیک تیر خلاص به بدنهای نیمه جان شهدا شلیک می کردند. مسئله دیگر تبدیل سریالهابه فیلم سینمایی است. بطور مثال همین فیلم سفر به چزابه که صورت یک سریال شبهای پنجشنبه از تلوزیون پخش می شد و ساعت آن طوری بود که با مجموعه روایت فتح شهید آوینی هم نوایی داشت. یعنی آدم را توی حس و حال روایت فتح می برد. سریالی کمی پر از فلش بک، ده سال پس از جنگ را نشان می دهد ؛ چند عکاس و خبرنگار زمان جنگ و با چند نفر جوان دیگر سوار اتوبوس می شوند و به سمت چزابه و مناطق عملیاتی می روند و توی راه به یاد خاطراتشان در زمان حضورشان در جبهه ها می افتند، اما ، در فیلم سینمایی که از قیچی کردن سریال ساخته شده علی الاجبار بسیاری از سکانس های فیلم حذف شده تا یک فیلم یک و نیم ساعته باقی بماند. طوری که داستان فیلم بکلی تغییر کرد؛ در فیلم اصلی شخصیت های فیلم مشتاقانه به سمت چزابه می روند ، اما در فیلم جدید شخصیت های داستان مرتب در حال عقب نشینی و بازگشت هستند و صحنه ای که سربازان ارتش ایران در حالی که پشت به دشمن در حال دویدن هستند به شهادت می رسند گویا این فیلم جدید بیشتر فرار از چزابه است تا اینکه سفر به چزابه باشد، و از آن همه رشادت ها و داستان پردازی های ایثارگرانه فیلم اصلی هیچ اثری نیست. حال افرادی که مسؤل این تقلب و فریب و تغییر فیلم هستند چه جوابی دارند؟ آقایانی که این همه از سکانسهای فیلم را بدلایل واحی حذف کردید، خب این صحنه شهادت در حین فرار را نیز حذف می کردید. موضوع اصلی این است که این فیلم مختار را نیز با دقت ببینید و در حافظه بسپارید ، چون نسخه سینمایی آن که می آید بسیاری از صحنه های خاص ایثارگرایانه و ولایتمدارانه آنرا حذف می کنند و تا بخواهید از صحنه های خیانت و فرار و تبعیض و فریب و تفرقه در آن باقی می گذارند.

سفر به چزابه موسیقی متن فیلم سفر به چزابه

ابوالفضل العباس حامی ولایت

سلام ما بر ابوالفضل العباس حامی ولایت ، که امام زمانش را شناخت و علیرغم امان نامه شمر زمان در اوج جنگ ماند و با بصیرت از امام زمانش حمایت کرد. در حالی که یلان و پلوانان زیادی به بهای ناچیز دنیا امام زمانشان را تنها گذاشتند و حتی به خاطری قدری طلا به دشمن پیوستند.
سلام ما به سردار شهید تیزپرواز جنگ حق و باطل ، عباس بابایی و که امام زمانش را شناخت و از نائب امام زمانش حمایت کرد و در روز عید قربان به شهادت رسید.
سلام ما به سردار ولایتمدار شهید مهدی زین الدین، که در آغاز جنگ دانشکده پزشکی را رها کرد و به میدان جنگ شتافت. که در زمان غیبت منتظر واقعی کسی است که منتظر شهادت باشد. سلام ما به سردار علمدار میدان جنگ و فناوری ، شهید علی صیاد شیرازی که منافقین و دشمنان اسلام چشم دیدن او را نداشتند.

و سلام و دورود ما به همه سردارن شهید اسلام که مانند مولا و مقتدایشان ابوالفضل العباس از اسلام و امام زمانشان حمایت کردند.

والله ان قطعتموا یمینی

انی احامی ابدا عن دینی
و عن امام صادق الیقینی
نجل النبی الطاهر الامین

حقوق بشر امریکایی

<>
-شلیک به هواپیمای ایرباس ایران
توسط مدعیان حقوق بشر! در سال 1988
  
در دوازدهم تیرماه 1367 شمسی برابر با سوم ژوئیه 1988 میلادی، هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره "هنگام" مورد هجوم یگان های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد.

إِنَّ الْمُلُوکَ إِذَا دَخَلُوا قَرْیَةً أَفْسَدُوهَا وَجَعَلُوا أَعِزَّةَ أَهْلِهَا أَذِلَّةً وَکَذَلِکَ یَفْعَلُونَ