خبرگزاری انصار المهدی

پایگاه بازار خبری تحلیلی تصویری

خبرگزاری انصار المهدی

پایگاه بازار خبری تحلیلی تصویری

ارتباط اطلاعاتی عربستان و رژیم صهیونیستی

رابطه بین موساد اسرائیل و استخبارات عربستان سعودی به نظر می رسد در طیف وسیعی از ارتباطات الکترونیکی و  ایمیل از شرکت اطلاعاتی «Stratfor» ایالات متحده  به بیرون درز کرده است ، به خصوص کسانی که  در دوم ماه مه 2007 فرستاده شده اند.  بحث و گفتگو بین فرد برتون معاون  شرکت استراتفور  برای مبارزه با تروریسم، و تحلیلگران در رابطه باهمکاری محرمانه عربستان سعودی و اسرائیل را شامل می شود.

آن نیز به  اهتمام «Stratfor» برای استقرار روابط تجاری خصوصی با رژیم حاکم عربستان سعودی اشاره دارد.
بحث با  ارسال پیام کوتاه بورتون به یک تحلیلگر آغاز شد، با استناد به اطلاعاتی فردی که نامش ذکر نشده است، که ادعا کرد که سازمان موساد اسرائیل کمک سری به استخبارات عربستان سعودی ارائه کرده است که در «جمع آوری اطلاعات و ارئه مشاوره در مورد ایران» به عربستان کمک می کند.
روشن است که « مرکز کانون اصلی به سمت ریاض » شهر نیکوزیا در قبرس بود.
در چارچوب چیزی شبیه به مشاوره، منبع اشاره کرد که عربستان سعودی نقش از  هر دو طرف دیواردار را ، با جهادگران ها و اسرائیلی ها بازی می کند، از ترس اینکه ایالات متحده توانایی کنترل هر کدام از آنها را بدست آورد».
در نتیجه، منبع نشان داد که «یک گروه از افسران مشتاق موساد، در گذشته و حال، یک معاملات فروش تجهیزات امنیتی به عربستان سعودی را امضا کرده اند ،که موارد  اطلاعات و  خدمات مشاوره ای را نیز شامل می شود.
این جمله به این معنی که رابطه بین امنیت و تجارت رژیم یهود و رژیم حاکم در عربستان سعودی تلفیق شده است.
رئیس و مدیر امور مالی استراتفور، دون کایکندال، نیز همچنین در پیام برتون مشارکت داشته است، که در آن دومی پرسید: «وزارت امور خارجه عربستان سعودی و استخبارات آن به فهرست مشتریان ما اضافه می شوند؟ من پیشنهادمی دهم  مایک بارکس یکی از کارمندان استراسفور  متصدی در در آوردن مشتری، دوست شاهزاده بندر بن سلطان، آنها را متقاعد کند. مقدار ناچیز صد هزار دلار برای این ها بدیهی است، من فکر می کنم هیچ رابطه ای با این  جانکا با ایشان نیست (کلمات بد استفاده می شود برای توهین اعراب)».
این پیشنهاد با تحسین در میان کارمندان بلند رتبه در ملاقات «Stratfor»، به رغم نگرانی خود را در مورد امکان از تحمل هزینه های سفر کارکنان به ریاض برای تکمیل روند صورت گرفت.
تبادل ایمیل برتون باروح  شوخ طبعی معمول به پایان رسید ، گفت: «ما می خواهیم ببینیم سر حوله مشتریانمان به دست  ما است یا نه. من می توانم سر ارتباط ما به ریاض  را قطع کنم.

باید اشاره کرد که عربستان سعودی است در سال 2007  در تمدید صلح بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها جدیت داشت، علاوه بر گزارش روزنامه «نیویورک تایمز» ایالات متحده به ماه اوت همان سال اظهار داشت که وزیر خارجی عربستان ، سعود الفیصل، به شرکت در کنفرانس آناپولیس مشتاق بود ، که در پاییز برنامه ریزی شده بود، و آن در مقابل اشاره  اسرائیل به «باز بودن » طرح عربستان سعودی است.

ترجمه از آدرس: راصد الاخباریه