خبرگزاری انصار المهدی

پایگاه بازار خبری تحلیلی تصویری

خبرگزاری انصار المهدی

پایگاه بازار خبری تحلیلی تصویری

کارگردان

به گزارش خبرگزاری انصارالمهدی واقعه غدیر با پبش از پانصد هنرور بازسازی می شود. محمد سلیمان پناه کارگردان نمایش هنری جشن غدیر  گفت:  حدود دو هفته است که  با هنروران تمرین این نمایش را شروع کردیم. تعداد پانصد نفر از هنروارن سپاه  قم ، و هنرمندان تئاتر و تلوزیون قم برای روز شنبه در خدمت مردم هستند. عمده شخصیت های ما هنرمندان و تلوزیون و سینما هستند.

وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار در مورد محتوای این نمایش گفت: اصل این برنامه خطبه است که قرار است به صورت نمایش اجرا شود، در این نمایش یکسری احشام هم وارد می شوند و یکسری حوادث هم اتفاق می افتد. بنابراین به این داستان پر و بال دادیم و یکسری نمایش هم به آن اضافه کردیم.

محمد سلیمان پناه ادامه داد: در روز شنبه مردم یک نمایش تماشایی از واقعه غدیر می بینند. تعداد زیادی کاروان های رنگارنگ از کشورهای عربی دیده می شود که به دستور پیامبر در قطعه ای از زمین جمع می شوند.  تحویل ولایت به صورت نمادین داده می شود. که ما هنرمندان به اصطلاح  به آن تاجگذاری می گوییم.

بازسازی واقعه غدیر

به گزارش خبرگزاری ما ، نشست مطبوعاتی، رسانه ای ستاد بازسازی واقعه غدیر با حضور فرمانده سپاه علی بن ابی طالب و خبرنگاران رسانه ای استان قم برگزار شد.

سردار مهدوی نژاد  گفت: داستان واقعه غدیر داستان کامل کردن دین است. واقعه غدیر از قضایای مهم و حساس تاریخی در جهان اسلام است. این واقعه یک حرکت فکری  را ارائه می دهد که میلیون ها انسان از این حرکت الگو می گیرند.

سردار مهدوی نژاد ادامه داد دشمنان ما تلاش  کرده اند استمرار آن نور الهی را خاموش کنند یا مردم را به بیراهه بکشند. نور خدا خاموش شدنی نیست. استمرار این نور الهی در واقعه غدیر درخشید.  و خداوند متعال به مردم ایران منت نهاد و توفیق درخشش انقلاب اسلامی را در این برهه از زمان را به مردم ایران داد. با درخشش انقلاب اسلامی نور امامت اوج گرفت و ما تلألو درخشندگی آنرا در سراسر جهان شاهدیم.

سردار تاکید کرد: ما بر این باوریم که جشن امامت و ولایت باید باشکوه بسیار خاص و عظمت تمام تر برگزار شود. اگر مفهوم غدیر برای همه ی مردم توسعه می یافت ، واقعه عاشور شکل نمی گرفت. همه شیعیان به وظایف خود عمل می کردند و آن ظلم ها به خانواده اهل بیت وارد نمی شد. باید این جشن را بزرگتر و زنده تر نگه داریم تا بدانیم انحراف در غدیر منجر به عاشورا می شود.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب خاطر نشان ساخت: سپاه هم مفتخر است که در این ایام مراسم جشنی را برگزار کند. وی گفت: این جشن در منطقه پشت کوه خضر نبی در اردوگاه غدیر همزمان با نماز ظهر و عصر برگزار خواهد شد. که از همه امت حزب الله و مردم شریف و لایتمدار ، بصیر استان قم دعوت می کنیم که در این مراسم شرکت بکنند.

سردار مهدوی نژاد در پایان گفت : گر چه ما نمی توانیم آنطوری که وظیفه مان است عمل کنیم، اما امید داریم گوشه ای از ان مراسم را شیفتگان به نمایش گذاریم.

گفتنی است این مراسم ساعت 9 صبح روز عید  در اردوگاه غدیر واقع در انتهای شهرک قدس شهر قم شروع خواهد شد و پس از نماز ظهر و عصر خطبه خوانی انجام خواهد شد.