خبرگزاری انصار المهدی

پایگاه بازار خبری تحلیلی تصویری

خبرگزاری انصار المهدی

پایگاه بازار خبری تحلیلی تصویری

راهکارهای جدید جنگ نرم در اختتامیه جشنواره وبلاگ نویسان بسیج

نقد فیلترینگ نمی کنم  می خواهم راهکار عرض کنم. در این یوتیوب از فضای اخلاقی اسلامی خالی است، چه باید کرد؟ راهش بسیار ساده است. در همین تشکل های بسیجی باید این چیزها تدارک دیده شود. در تشکل ها و گروهای بسیج اینترنتِ باز داشته باشیم که بتوانند فعالیت داشته باشند.

جشنواره وبلاگ نویسی بسیج با عنوان حماسه نگاران بسیج به همت معاونت فرهنگی  سپاه  علی بن ابی طالب و همکاری  بسیج دانشجویی استان قم برگزار گردید و روز گذشته طی مراسمی از وبلاگ نویسان برتر تجلیل گردید.

[ در بخش اول این همایش حسینی معاون سپاه علی بن ابی طالب قم به نیازها و چالش های فضای مجازی و الزام بسیجیان برای فعالیت در محیط مجازی پرداختند و در بخش دوم آقای فلاح کارشناس مسائل آمریکای لاتین به بایسته های فعالیت بسیجیان در محیط اینترنت و لزوم تولید محتوا به زبان های غیر فارسی و مخصوصاً اسپانیایی تأکید کردند.]

معاونت سپاه علی بن ابی طالب  در این مراسم به نکاتی اشاره کردند. ایشان خاطر نشان ساختند اولین جشنواره در سال 88 و دومین جشنواره در سال 89 انجام شد. حسینی فضای مجازی و میزان تأثیرگذاری آن در جامعه را مصداق ضرب المثل زیره به کرمان بردن دانشتند ولی آنرا از دیدگاه دیگری قابل بررسی دانسته و بیان نمودند متأسفانه از وبلاگ نویسی بصورت هدفمند استفاده نمی شود. اکثریت فعالان فضای مجازی فعالیت خوبی دارند مخاطب خوبی جذب می کنند اما معلوم نیست به چه میزان تدثیرگذار هستند.

معاون سپاه علی بن ابی طالب به مقایسه دو قضیه ترور سفیر عربستان و قضییه ترور دانشمند ایرانی شهید مصطفی احمدی روشن اشاره کردند . که در قضیه ترور سفیر عربستان دیپلمات ما یک دیپلمات دست چندمی بود اما خبرگذاری ها طوری فضا سازی کردند که تیتر اول خبرگذاری ها شد و قضیه به سازمان ملل و شورای امنیت هم کشیده شد اما همین خبرگزاری ها در قضیه ترور دانشمندان ما سکوت کردند.

وی افزود ببینید در فتنه سال 88 و در بحث داستان ندا اقا سلطان چطور داستان سازی کردند واین داستان را منتشرکردند و این در حالی بود که همان روزها بسیاری از مدافعان انقلاب به شدت کتک خوردند و برخی مدتها در بیمارستان ها بستری بودند و مظلومانه به شهادت رسیدند و هیچ چیز منتشر نشد.

معاون سپاه علی بن ابی طالب در ادامه به تأثیر در افکار عمومی اشاره کردند و گفتند ما اگر بخواهیم بر افکار عمومی تأثیر بگذاریم باید موضع نظام و موضعی که برای نظام اولویت اول دارد را در فضای سایبری انتشار دهیم. وی تأکید کرد که انتشار مطلب و تولید مطلب با هم توامان هستند اما انتشار در اولویت اول است.

حسینی معاون سپاه در ادامه گفت متاسفانه به شبکه ها و گروه های وبلاگ نویسی کمتر پرداخته می شود.

حسینی در پایان به دو جبهه حضور در راهپیمایی 22 بهمن و حضور آگاهانه مردم در انتخابات برای انتخاب اصلح اشاره داشتند و افزودند 80 درصد نامزدهای ثبت نام شده انتخابات کسانی هستند که انقلاب اسلامی را درک نکرده اند و میانگین سنی آنها بین 42 تا 33 سال است.

در بخش دوم مراسم اقای فلاح کارشناس رسانه و مسائل آمریکای لاتین به بیان تجربیات و نیازمندهای فضای مجازی پرداختند:

وی در ابتدا گفت من هم شش هفت سال پیش یک وبلاگ داشتم و یک خبرنگار امریکایی برای ملاقات با صاحب این وبلاگ به ایران آمده بود تا با او مصاحبه کند. آقای فلاح روشن ساخت که یکی از نکاتی که از زیر زبان این خبرنگار می شد درآورد  این بود که چطور مسلمان توانستند ابزار مدرنی مثل اینترنت را با فرهنگ اسلامی خود تلفیق کنند. کارشناس مسائل آمریکای لاتین ادامه داد  مجله لس انجلس تایمز در مورد وبلاگ نویس های قمی  مطلب می زد که اینها چطور سازماندهی می شوند و چطور کار می کنند.

وی در ادامه به یک تحلیل شخصی خود پرداخت و گفت که ممکن است شما تحلیل دست داشته باشید و آن تحلیل ان بود که شاید هم دشمن ما را به وبلاگ نویسی مشغول کرده که ما را از جاهای دیگر غافل کند .

سخنران مراسم آقای فلاح افزود تمرکز رسانه ها فقط روی خاورمیانه است و در آفریقا و آمریکا لاتین چنین فشار رسانه ای وجود ندارد. سال ورود رادیو به ایران 1922 بود و بعد از اینکه دستگاه رادیو وارد ایران شد در سال 1924 اولین شبکه فارسی فعالیت خود را شروع کرد و ان BBC فارسی بود . ولی الان بی بی سی فارسی  بسیاری از رادیو های خود را کاهش داده و بسیاری از شبکه های خود را تعطیل کرد. فلاح در ادامه به فعالیت دشمن در جذب نیروهای بلا استفاده داخل کشور و به کار گیری همین خبرنگارهای داخلی در بی بی سی اشاره کرد و افزود بودجه بی بی سی به پائینترین سطح خود رسیده است اما ذره ای خلل در بی بی سی بوجود نمی اید.

وی در بخش بعدی سخنرانی اش به زبان اسپانیایی و اسپانیایی زبان ها اشاره کرد و اعلام کرد بالاترین زبان اسپانیایی است اما ما چند روزنامه و چند سایت و چند شبکه تلوزیونی به زبان اسپانیایی داریم؟  الان صدا و سیما تلاش کرده یک شبکه تلوزیونی به زبان اسپانیایی راه اندازی کند. وی گفت بسیجی ها باید بروند در آن شبکه تلوزیونی کارکنند و افکار بسیجی و اسلام و انقلاب را منتشر کنند نه اینکه ما به اسپانیایی ها و ساکنین سایر کشورهای اسپانیایی زبان التماس کنیم که بیاید برای ما کار کنید و نتیجه آن می شود که آنها افکار خودشان را نشر می دهند.

فلاح در ادامه به نتایج ضد شیعه سرچ گوگل و اشاره کرد و در مورد فعالبت بسیج در YOUTUBE افزاود در همه کشورها دیگر در یوتیوب سرچ می کنند ، ما توی فضای فیلترینگ قرار گرفته ایم. من نقد فیلترینگ نمی کنم  می خواهم راهکار عرض کنم. در این یوتیوب از فضای اخلاقی اسلامی خالی است، چه باید کرد؟ راهش بسیار ساده است. در همین تشکل های بسیجی باید این چیزها تدارک دیده شود. در تشکل ها و گروهای بسیج اینترنت باز داشته باشیم که بتوانند فعالیت داشته باشند.

فلاح در مورد اعتراضات مردم انگلیس و قیام محرومان انگلیس نیز ابراز داشت بسیاری از تجمعات انگلیس در تهران ساماندهی میشد. خیلی از اتفاقات و تجمعات خیابان های لندن توسط جوانانی سازماندهی می شد که در تهران بودند، به  زبان انگلیسی اشنا بودند و امکان ورود به فضای [مجازی] را داشتند در فیس بوک اعلام می کردند که در فلان خیابان یا جلوی فلان بانک تجمع کنیم و در انگلیس تجمع می کردند.

فلاح در ادامه گفت مخاطب فارسی زبان زمین نمی ماند. مخاطب فارسی زبان هرچه بخواهد در اینترنت پیدا می کند حتی حوزه علمیه اینترنتی هم دارد. اما به زبان های دیگر هم باید وارد شویم. ما با خودمان که خود درگیری نداریم ما با دشمن درگیر هستیم. اگر من شما را دعوت کنم که بروید زبان عبری یاد بگیرید چندان چیز عجیبی نیست. تا بحال اگر ما وبلاگ فارسی داشتیم حالا باید یک گام بالا تر برویم و وارد فضاهایی بشویم که تاکنون کار نشده است.

وی در بخش بعدی سخنان خود به علاقه سرخپوستان آمریکای لاتین به دین مبین اسلام و مقام معظم رهبری اشاره کردند و گفتند اگر سرخپوستان حرف اسلام و مقام معظم رهبری را بشنوند همه قبول می کنند . اما او باید یاد بگیرد یا ما باید به او یاد دهیم. حضرت امیر در نهج البلاغه می فرماید وظیفه عالم است که آموزش دهد. اگر ما حرف آقا را به گوش ایشان برسانیم می پذیرند.

فلاح در بخش پایانی سخنان خود به ابعاد داستان خبرنگار لائیک اروگوئه ای خولیو سزار مارتینز و علاقه وی به حضرت امام (ره) و شیعه شدن وی در قم و شهادت دختر ایشان در اروگوئه توسط صهیونیست ها پرداختند. و گفتند که این شهیده اولین شهید اسلام در اروگوئه بود.

در بخش پایانی مراسم از  پانزده نفر از وبلاگ نویسان برتر استان قم با اهدا جوایزی ارزنده تجلیل شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد