خبرگزاری انصار المهدی

پایگاه بازار خبری تحلیلی تصویری

خبرگزاری انصار المهدی

پایگاه بازار خبری تحلیلی تصویری

بازدیدی از بیت حضرت امام در قم

وارد بیت حضرت امام شدیم ، سراغ راهنما را گرفتیم . مردی با سیمای بشاش و شاداب را نشانمان دادند. جلو رفیتم . اسمش آقای روحانی بود. در همان حیاط منزل کنار حوض آب و درختچه های باغچه شروع به صحبت کردیم. انگار از حوض وسط حیاط نور به آسمان می بارید...

آقای روحانی گفت زمانی که در سال 43 امام را تبعید کردند من 4 سال بودیم.

پرسیدم زمانیکه اولین بار حضرت امام را دیدید چه احساسی داشتید؟

جواب داد : روزهای آخر بهمن اولین بار حضرت امام را دیدم ، در مدرسه رفاه و علوی . این دفعه یک دفعه خاص بود  و انسان تحت تأثیر قرار می گرفت . و دفعه های بعد یه طور دیگر بود. بار اولی که امام را دیدم یک حالت خوشحالی به همراه بهت و حیرت به من دست داد.

پرسدیم بعد از انقلاب حضرت امام به این خانه آمدند ؟

گفت: برای سکونت نیامدند. گه گاه می آمدند سر می زدند و می رفتند و هیچگاه برای اقامت نیامدند. وقتی قم می آمدند  تا زمانیکه  چند منزل را آماده می کردند برای اقامت ایشان در منزل حاج قاسم دخیلی اقامت داشتند. خانه هایی که آماده کردند یکی برای امام بود و آقای اشراقی و آقای یزدی، بود، آن خانه ها را نه امام تملک کردند و نه خریدند ، فقط امام مهمان آن خانه ها بود. و هیچ کدام در تملک امام قرار نبود.

بعد از این خانه امام هرگز جایی دیگری را تملک نکرد. در نجف هم ایشان مستاجر بود و در جماران هم مستاجر آقای جمارانی بود. آقای جمارانی از امام کرایه نمی گرفت ولی خانه مال آقای جمارانی بود. بعدها آقای جمارانی خانه را اهدا کرد تا در نقل انتقالات خانه فراموش نشود.

پرسیدم ، نظر بازدید کنندگان و مهمانان این بیت در مورد این خانه چیست؟ شرکتی های توریستی که خارجیان و ایرانیان مقیم خارج را برای بازدید از آثار باستانی به ایران می آورند، در تهران ، اول به ترتیب  کاخ های طاغوتی را به توریست ها نشان می دهند و آخر سر به جماران می برند و اینطور یک پس زمینه در فکر توریست ها بوجود می آید و توریست ها در مواجه با منزل امام می پرسند «پس کاخ امام کو؟» ، توریست ها باور نمی کنند که امام در یک خانه ساده و اجاره ای زندگی می کرده! آیا بازدیدکنندگان خانه حضرت امام در قم نیز چنین سؤالاتی از شما می پرسند؟

جواب داد:  بیشتر بازدید کنندگان و میهمانان به دنبال تجدید خاطره می آیند ، بدنبال معنویت و عشق به امام خمینی می آیند.

خانه حضرت امام حالت موزه ندارد. ما دو جور امکان دیدنی داریم ، یکی امکان زیارتی است و دیگری از نوع موزه است. خانه حضرت امام (ره) یک چیز بینابینی ، به قشنگی وضعیت موزه نیست. یک چیز بینابینی است و بیشتر به مسائل معنوی توجه دارند.

آقای روحانی در مورد لوازم منزل هم گفت: بعضی از بازدیدکنندگان می پرسند لوازم منزل برای زمان حضرت امام است ، که البته ما می گوییم ، هیچ کدام از لوازم منزل مال زمان حضرت امام نیست واز این بیت به محل برده شده است و البته قرار است در زیرزمین را باز کنند و چند تکه از لوازم باقی مانده را در ویترین قرا دهند.

آقای روحانی در مورد مدت اقامت زمان اقامت حضرت امام در این خانه گفتند: امام از زمان مرجعیت شان 2 سال در این خانه بودند، و اکثر مدت اقامت امام در این خانه مربوط به دوره استادی ایشان بود.

بعد از دوره آقای بروجردی چند نفر به عنوان مرجع تقلید مطرح شدند ، یکی شان حضرت امام (ره) بود. امام بعد از آقای بروجردی چهار سال هم در این خانه نماندند.

اتمام پیام/.

منبعـ دلدار نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد