خبرگزاری انصار المهدی

پایگاه بازار خبری تحلیلی تصویری

خبرگزاری انصار المهدی

پایگاه بازار خبری تحلیلی تصویری

شروع دوره جنگ سرد بین دو ابر قدرت ایران و غرب

در سال 1945 همزمان با سقوط آلمان نازی نخستین دوره جنگ سرد بین دو ابرقدرت روز دنیا که فاتحان اصلی برلین بودند شروع شد. دو ابرقدرت که باقیمانده سرزمین اصلی ژرمن ها را به دو تکه شرقی و غربی در آورده بودند تا سالها بر دو تکه آلمان سیطره داشتند. اما جنگ اصلاعاتی و جاسوس بازی بین دو کشور در حد اعلایی ادامه داشت. دخالت مستقیم CIA در جریان انقلاب مردم گرجستان و دخالت شوروی در حیاط خلوت آمریکا در کوبا نمونه ای از قسمت های خونبار و پر قتل عام جنگ سرد بود.

موضوع اصلی جنگ سرد نبرد قدرت و زورآزمایی بدون بروز جنگ خشن بود. گر چه در طول جنگ سرد گذشته شمار زیادی از نیروهای نظامی دو طرف کشته یا ربوده می شدند اما هرگز دو کشور متخاصم عملیات نظامی سازماندهی شده ای را علیه هم انجام ندادند.

دلیل اصلی که آمریکایی ها تمایل به ادامه دادن و کش دادن جنگ سرد داشتند این بود که استراتژی اقتصادی آمریکا مبتنی بر اقتصاد دشمن هراسی است. در شرایطی که یک دشمن بالقوه برای مردم کشور وجود داشته باشد ، سیاستمداران می توانند بودجه های امنیتی و نظامی بالاتری را تعیین کنند و این دو فایده برای آمریکایی داشت. فایده اول شکل گرفتن امپراطوری های قدرت در سلسه مراتب فرماندهی پنتاگون و فایده دوم سرازیر شدن سودهای سرشار به جیب تولید کنندگان اسلحه مهمات بود.

اما روس ها عملا هیچ منفعتی از ادامه جنگ سرد نداشتند. و این آمریکایی ها بودند که برای منافع اقتصادی و سرمایه داری خود این دوره جاسوس بازی را کش دادند.

سالهای پایانی جنگ سرد  با پیروز انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی همزمان شد.

حضرت امام با بصیرت و دور اندیشی خود سقوط کمونیست را پیش بینی کردند.


اما آمریکایی ها که پایه اصلی اقتصادشان براساس اقتصاد جنگی و غارتگری است ، همواره بدنبال دشمن تراشی و دشمن هراسی بودند تا بتوانند بودجه های سرسام آور نظامی خود را مشروع جلوه دهند. به همین دلیل قرعه به نام ایران زدند.


فعالیت جاسوسی از ایران اگر چه برای پنتاگون هزینه های زیادی دارد اما سیاستمداران کاخ سفید می توانند در کنار این جنگ سرد درامد زایی های بسیار را برای خود داشته باشند.


جهت متوقف کردن عملیات جنگ سرد علیه جمهوری اسلامی ایران دو راهکار پیشنهاد می شود:

راهکار اول تبلیغات گسترده اجتماعی در روی افکار عمومی مالیات دهندگان ایالات متحده مبنی بر اینکه ایران هیچ گونه تهدیدی برای ایشان نیست.

و راهکار دوم  وارد آوردن خسارات جدی و پر هزینه به پنتاگون بطوریکه سود اقتصادی حاصل از جنگ سرد کمتر از هزینه های تحمیل شده از سوی ایران بر پنتاگون شود. و بدینوسیله در یک ارزیابی هزینه منفعت از سوی پنتاگون این جنگ مختومه می شود.


اما در صورت عدم انجام هر گونه اقدام بازدارنده همواره  افزایش جاسوس بازی علیه امنیت ملی ایران را به نظاره خواهیم نشست و احتمالا شاهد مواردی نظیر جاسوس دو جانبه نیز در سالهای پیش رو خواهیم بود.

نظرات 1 + ارسال نظر
حسینی علوی یکشنبه 27 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 20:23 http://www.smaha.blogfa.com

سلام ممنون از اینکه به وبلاگم سر زدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد