خبرگزاری انصار المهدی

پایگاه بازار خبری تحلیلی تصویری

خبرگزاری انصار المهدی

پایگاه بازار خبری تحلیلی تصویری

تفاوتهای جنگ تحمیلی ایران و اسرائیل با جنگ ایران و عراق

در جنگ ایران و عراق هر دو کشور مسلمان و نیمی از ارتش صدام شیعه بودند. به همین دلیل سربازان ایرانی همیشه در کشتن نفرات عراقی در تردید بودند و هواپیماهای ایرانی که برای بمباران مناطق نظامی و استراتژیک عراق می رفتند معمولا در شیرجه اول شلیک نمی کردند و شیرجه اول را فقط به عنوان اخطار شلیک انجام می دادند تا نیروهای زنده و غیرنظامیان منطقه بمباران را ترک کنند.

در گرفتن اسرای عراقی و جمع آوری اسرا نیروهای ارتش اسلام با خوشرفتاری و احسان برخورد می کردند. و در دژبان ارتش هزینه های بسیاری صرف نگهداری و رفاه اسرا می شد و با اسرا مثل مهمان رفتار می گردید. بدلیل اینکه اسرای عراقی مسلمان و اکثراً شیعه بودند.


در جنگ بین ایران و اسرائیل هیچ گونه رحم و مروتی از جانب نیروهای ارتش اسلام در کار نخواهد بود. ملت یهود هیچ وقت با مسلمانان در صلح و آشتی نبوده اند. زمانیکه یک سرباز ایرانی یک نظامی اسرائیلی را ببیند در کشتن او لحظه تردید نخواهد کرد و بلا فاصله او را خواهد کشت.


در جنگ ایران و عراق برخی نیروهای ایرانی به زبان عربی تسلط داشته و برخی نیروهای پاسگاه حمیده تا بغداد برای شناسایی می رفتند. کوه های کردستان مرز و مرزبانی نداشتند و نیروهای ارتش و سپاه ایران با یاری پش مرگان غیور کرد توانستند به خاک عراق نفوذ کنند و شمال به بغداد نزدیک شوند.

در همین زمان حاج عباس متوسلیان و یک گردان از نیروهای لشگر 23 تکاور به سوریه رفته و در نزدیکی مرزهای اسرائیل اردو زدند تا بتوانند همزمان با جنگ عراق با اسرائیل نیز وارد جنگ شوند.

که بدلیل کارشنکی و تبانی  حافظ اسد رئیس جمهور وقت سوریه و تبانی با معاندین لبنانی این نیروها کاری از پیش نبردند.


در سالهای دهه 60 بدلیل اینکه ایران فاقد تکنولوژی موشکی بود جهت حمله به منطقه خاصی می بایست نیروی انسانی به منطقه اعزام می کرد. به همین دلیل حضور نیروهای نظامی ایران در نزدیکی منطقه فلسطین اشغالی الزامی بود.

گر چه امروز هم می توانیم نیروی انسانی مسلح و آموزش دیده را به هر کجای از اوکند تا واشنگتن دی سی و از استانبول تا قاهره اعزام کنیم. اما توانایی های موشکی ایران این امکان را می دهد که هر کجای سرزمین اشغال شده  فلسطین را بتوانیم خالی از سکنه کنیم.


در جنگ صدام با جمهوری اسلامی ایران ، در خاک عراق بسیاری بودند که به ایران یاری می رساندند ، کردهای غیور میهن پرست در شمال و شیعیان مقلد جریان صدر در مرکز  و شیعیان مقلد جریان حکیم در جنوب از حامیان مردم ایران بودند . اما صدام جنایتکار با کشتار شیعیان و اکراد رعب و وحشت ایجاد کرد و حتی بسیاری از شیعیان را بزور روانه جبهه های نبرد کرد. که این شیعیان در اولین فرصت خود را تسلیم نیروهای ایرانی می کردند.

در داخل ایران هم جریان های ملی گرا و منافقین خلق ایران نیز با صدام همکاری کرده و منافع و فرصت های جمهوری اسلامی ایران را نابود می کردند.


در جنگ تحمیلی ایران و رژیم صهیونیستی ، در داخل سرزمین های اشغالی ، نیروهای مجاهد حماس قادر خواهند بود که اقتصاد رژیم صهیونیستی را فلج کنند ، همچنین نیروهای حزب الله لبنان قادرند چندین کیلومتر از سرزمین فلسطین را آزاد کنند و ارتش اسرائیل را در شمال و شرق زمین گیرکنند. رژیم صهیونیستی نمی تواند نیروهای فلسطینی را به عنوان ارتش خود استفاده کند.

تکاوران چترباز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قادرند بلافاصله خود را به موقعیت حاج احمد متوسلیان برسانند و قدس را آزاد کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد