خبرگزاری انصار المهدی

پایگاه بازار خبری تحلیلی تصویری

خبرگزاری انصار المهدی

پایگاه بازار خبری تحلیلی تصویری

مقامات سوریه: آنچه درباره ورود تانک‌ها به شهر حماة گفته می‌شود،

دوشنبه 10 مرداد 1390 ساعت 12:22

به نقل از رسانه‌های سوری، یک مقام نظامی سوریه اعلام کرد آنچه درباره عملیات نظامی و ورود تانک‌های ارتش به شهر حماة [در رسانه‌های غربی] مطرح شده است، کاملا بی‌اساس است.

خبرگزاری‌های غربی مانند فرانسه و رویترز و رسانه‌هایی مانند الجزیره که سیاستی ضد سیاست سوریه دارند، مدعی هستند که روز گذشته بیش از 100 نفر در شهر حماة کشته شده‌اند. این منابع اعلام می‌کنند که مجموعا در شهرهای حمص، دیرالزور، حماة و البوکمال بیش از 130 نفر کشته و ده‌ها نفر مجروح شده‌اند.

این منابع خبری تمام اخبار خود را به نقل از منابعی ناشناس به نام فعالان سوری نقل و تاکید می‌کنند که همه این افراد با گلوله نیروهای ارتش سوریه کشته شده‌اند.

این مقام نظامی که خواست نامش فاش نشود گفت: پس از آنکه گروهک‌های مسلح اقدام به قطع مسیرهای اصلی و فرعی منتهی به شهر حماة کردند و تلاش کردند ارتباط مردم داخل این شهر را با بیرون آن قطع کنند، برخی واحدهای ارتش برای باز کردن راه‌ها به این شهر اعزام شدند.

این مقام نظامی اعلام کرد: ماموریت واحدهای ارتش با حمله مسلحانه افراد مسلح و گروهک‌های تروریست روبه‌رو شد که شماری از مقرهای پلیس و ارتش و نیروهای امنیتی را آتش زدند و تلاش کردند برخی تاسیسات و نهادهای عمومی را تخریب کنند.


به گفته این مقام سوری، «با این افراد و گروهک‌ها نیز متناسب با شرایط آنان در این شهر برخورد می‌شود و هر چه درباره ورود تانک‌های به شهر حماة گفته شده است، کاملا بی‌اساس است».

به دنبال هجوم و فضاسازی رسانه‌ای علیه دولت و ارتش سوریه، دولت‌های غربی در اقدامی هماهنگ اعلام کردند که فشار خود را بر سوریه افزایش می‌دهند. 

منبع: مقاومت اسلامی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد