جریان انحرافی با دنبال روی یک سیاست اقتدارگرایانه مهین پرستانه قصد حکومت بر سرزمین ایران را دارد. تاکید این گروه بر مکتب ایرانی و انرژی هسته ای و اقتدار جهانی ایران و عدم تسلیم جمهوری اسلامی ایران در برابر قطع نامه های شورای امنیت سازمان ملل مدعی این مطلب است. بدنبال شجاعت های رئیس جمهور احمدی نژاد بسیاری از میهن پرستان سنتی که در سالهای پس از انقلاب بهمن 1357 از انقلاب و رؤسای جمهور آن حمایت نکرده بودند ، به ناگاه به خیل طرفداران رئیس جمهور احمدی نژاد پیوسته اند، این در حالی است که پس از دورکاری یازده روزه رئیس جمهور احمدی نژاد ، ایشان بسیار از حامیان اصول گرای و اسلام خواه خود را از دست داده بود. جدا شدن طیفی از هواداران دکتر احمدی نژاد خود عاملی تسهیل کننده برای نزدیکی گروه های میهن پرست سنتی به احمدی نژاد و اطرافیان او شده است. بسیاری از اهالی تهران که در انتخابات 88 و حوادث فتنه 88 از گروهک فتنه گر حمایت کرده بودند اکنون با اذعان به شجاعت های احمدی نژاد به طرفداران او پیوسته اند و شجاعت های احمدی نژاد در حق طبیعی انرژی هسته ای را دلیل طرفداری از وی بیان می کنند.
ماکیاول نیز به شهریار خود توصیه کرده بود مردم حاکم شجاع را می ستایند.
البته ماکیاول در شرایطی کتاب خود را نوشت که ایتالیا سالها خفت و خواری دیده بود و سالها بود که هیچ شهریار (شاه) قدرتمندی در ایتالیا حکومت نکرده بود. و ماکیاول که خود از سیاستمداران و کنسول روابط خارجی ایتالیا بود در این آرزو بود که با یک مجموعه دستور العمل های اخلاقی ( غیر اخلاقی) و سیاسی ( پنهان کاری) بتوان عظمت و شکوه از دست رفته ایتالیا را به آن بازگرداند. و در زمان نگارش کتاب خود به شهریار جوان ایتالیا امید داشت که بتواند دوباره عظمت و شکوه روم باستان را به ایتالیا برگرداند و فرانسوی های متجاوز را از خاک ایتالیا بیرون کند.
به همین دلیل بسیاری از سطنت طلبان و ایران پرستان و باستان گرایان ایرانی نسبت به احمدی نژاد دچار توهم ماکیاولیستی شده اند.
گرچه تاریخ چند ساله انقلاب اسلامی صندوقچه ای گهر بار از رشادت ها و شجاعت هاست و حتی این احمدی نژاد همان احمدی نژاد سال 88 است لیکن این گروه از منحرفین همواره تاریخ معاصر انقلاب اسلامی ایران را انکار می کنند و به احمدی نژاد همچون کوروش آرزوهای خود می نگرند. مخالفت احمدی نژاد با ولی فقیه حضرت آیت الله خامنه ای در قضیه ابقای وزیر اطلاعات باعث خوشحالی بسیار از دشمنان انقلاب شد و حتی در دانشگاه ها هم این داستان را با شور شعف و شادی تعریف کردند و تعریف می کنند.
ماکیاول اندیشه های سیاسی و ضد اخلاقی بسیار دارد:
هدف وسیله را توجیه می کند.
هر موقع توانستی دوست را بفریب و در هر فرصتی دشمنانت را بکش.